Monday, June 29, 2009

KoRea In My HeaRt....


24hb Mei yang lepas aku ke ITU-Pusan National University, Busan, Korea bersama dua orang lagi rakan sekerja selama seminggu sebagai salah satu dari program "attachment staff" yang dianjurkan oleh ITU-UUM. Tujuan sebenar kami ke sana adalah untuk menimba ilmu dan mengetahui cara kerja dan kebudayaan mereka. Memandangkan ini kali pertama aku ke sana dan kali ke dua aku ke negara "orang yang bermata sepet2" ni, pelbagai persiapan telah aku sediakan seperti maps, bekalan makanan terutamanya meggi, bekalan air minuman, ubat2an, alatan mandi, pakaian dsb.

Aku dihantar ke airport KLIA oleh tunang tersayang dan berlepas dari KLIA menaiki MAS pukul 9.00 malam 23hb Mei 2009. Bila aku dah chek in utk naik pesawat, baru aku teringat kad ATM ada pada tunang aku..... Waaaaaaaa Woooohooooo.... Nangis aku dibuatnya, nasib baik dah tukar duit 1k = Won 330,000 & bawa kredit card. Aku sampai kat sana dalam kol 8.00pg, 24 Mei 2009 dengan. Teruja bila sampai sana al maklumlah kami semua ni tak pernah lagi ke negara 4 musim ni. Setibanya kat sana, suhu pada masa tu sekitar 13'C. Sejok tu..... kalo kat malaysia, aku buka aircond kat opis pon tak smpi tahap tu rasanya 18'C dah nak terkencing. (to be continued...)


2 comments:

  1. heheh..kenangan terindah tu eira..:-)
    nanti pas kawen kite gi reramai nak? baru la syok..gi time autumn plak..hihih:-)

    ReplyDelete
  2. Ha ah kan... mesti best giler... kata Dr Kim yang best time autumn sbb daun2 ada macam2 warna. Hmmm... tak sabo la nak ke sana lagi.

    ReplyDelete

Popular Posts