Tuesday, March 22, 2011

Tutu for mommy's little princess...


Hi... just nak story skit tentang minat baru yang memang baru je jumpa he3, yesterday I saw an interesting blog post in internet that inspired me to create a simple tutu skirt for my little princess Alya, so I try to make my own....
after begging my husband nak buat tutu skirt untuk Alya, barulah aku bertambah2 semangat nak cari barang2 yang wajib untuk buat tutu skirt ni. Petang semalam after office hours, aku ajak hubby pegi pekan Jitra, kebetulan hubby nak ke plant nursery cari2 tanaman untuk rumah baru kat sana.
Nak cari kain net ni bukan senang, kalo kat pekan jitra ni I don't have a lot of choices. kalo kain net yang keras tu banyak la macam2 warna ada, but sure kalo baby pakai nanti boleh jadi gatal2...... last choice ada la satu kain net ni very soft, warna 'pink belacan' I guess la the only color at the shop aku rembat jelah sebab harga dah turun dari RM2 /meter ke RM0.80 / meter. hehehe, belek punya belek, jumpa net warna pink siap ada bunga2 lagi cun gitu.. harga RM2.80/meter, yang tu pon aku rembat sebab dah jatuh hati dgn warnanya.
Habis shopping terus balik rumah dalam hati tu memang dah tak sabar2 nak mencuba. Malam tu juga aku try buat, itu pon setelah tidurkan Alya dan hasilnya seperti dalam gambar...... huhu (^_^) memang nice la walaupon agak simple! Luv it! Luv it! cuma belum pakaikan kat Alya he3.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts