Sunday, August 22, 2010

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 2010

Alhamdulillah.... hari ni masuk hari ke 12 bagi umat islam menunaikan ibadah puasa salah satu dari rukun ke-3 dalam Rukun Islam yang wajib dilaksanakan. Sepanjang bulan Ramadhan ni dah 3 kali aku ponteng puasa... hmm bukan ponteng suka2, tp sebab keadaan yang tidak sihat dan menyukarkan aku untuk meneruskan ibadah puasa dengan sempurna. Hari ni juga genap 34 minggu usia kandunganku yang pertama. Alhamdulillah aku dikurniakan seorang suami yang penyanyang dan telah menjaga aku dengan baik sepanjang hampir setahun mendirikan rumahtangga ni.
Sejak kedatangan Ramadhan ni, aku dah jarang-jarang ke dapur untuk menyediakan juadah berbuka atau sahur, dalam keadaan aku yang sibuk bekerja, belajar dan hamil ni pergerakan memang agak terbatas. Ada-ada je sakit di sana sini. Mujur suami begitu baik terhadap aku, selama ini dialah yang menyediakan juadah berbuka puasa dan juga sahur.
Kali ni sengaja aku meluangkan masa sedikit untuk menulis di dalam ruangan blog yang telah lama aku tinggalkan, semata-mata untuk mengucapkan rasa SYUKUR padaMu ya Allah kerana menemukan aku dengan insan sebaik suamiku. Untuk suamiku tersayang "Ade Wahyu Ramadhani", kasih sayangmu memang tidak ternilai. Tiada kata yang dapat ku ungkapkan kepadamu hanyalah "Terima Kasih Abang".... :)
Bagi seluruh Umat Islam, Selamat menjalani Ibadah puasa, dan semoga Ibadah kita diterima oleh yang Maha Esa.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts