Sunday, November 28, 2010

Detik-detik cemas menyambut kehadiran sang PUTERI... bhg 2

aku dapat tgk dari raut wajah suami aku tu begitu excited smpi tak lalu nak makan tghr. Ms kat wad bersalin tu macam2 ragam bakal2 ibu & ibu2. Ada yang dah hampir seminggu di wad bersalin tp masih belum ada tanda2 untuk melahirkan anak. Ada juga yang asik mengerang2 sakit macam dah nak bersalin sgt2, tp bukaan rahim baru 1 cm. Sempat juga lah aku interview beberapa orang senior2 kat situ untuk tanya pengalaman dieorg lahirkan anak, maklumlah bakal ibu cam aku ni mana la tau camne sakit nak bersalin... dan la jgak bergosip.
19 hb September 2010, aku rasa hilang pulak rasa sakit2 yang semalam tu, pagi2 lagi Dr dah mai cek bukaan rahim, nak tgk kot2 la dah smpi masa, dah boleh la masuk labor room. Tgk2 baru terbuka 3cm... ada improvement tu tp tak rasa sakit pulak. tunggu je la lagi, kang kalo dah terbuka 4cm baru leh masuk labor room.
Seperti biasa time lunch my hubby datang jenguk, sebelum tu aku dah pesan kat die tolong bawakan shampoo & sikat rambut sbb aku terlupa nak bawa, tp hampeh die pon terlupa nak bawakan, sbb asik teringat kat bini die je ni. Last2 mandi tak bershampoo & tak bersikat. hahahahaaa.... aku rasa cam kembali sihat pulak dok kat hospital ni.
Petang tu time melawat suami aku tak mai dah tp die fon just to inform yg mak & abah aku sampai kedah esok. Aku pulak dah rasa cam bosan lak dok kat spital ni lama2, so aku ckp kat hubby aku kalo esok tak bersalin juga, aku nak minta permission untuk balik rumah je. Hubby aku pon stuju je la, die soh tanya Dr dulu camne.
Di sebabkan suami aku tak dtg melawat aku, aku pon jalan2 cari member la kat wad ni, sambil2 tu usha2 bilik bersalin nak tgk kot2 ada yang dah bersalin time tu ke... he3... maklumlah excited gak nak tgk baby ms tu. di sebabkan takde siapa2 yang bersalin pada hari tu, aku jalan2 la gi katil member2 sebelah menyebelah ni saja bergosip2 cam biasa... ha3 smpi nurse pon join gosip skali.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts