Tuesday, November 9, 2010

Detik-detik cemas menyambut kehadiran sang PUTERI... bhg 1

Dah hampir 50 hari aku berpantang kat perak ni, tetiba aku teringat saat2 yang tak dapat aku lupakan semasa menyambut kehadiran cahaya mata pertama aku. Masa tu aku baru je balik dari rumah mak kat kg gajah perak. perjalanan dari perak ke kedah mengambil masa hampir 5 jam. Masa tu merupakan hari raya ke 8 (17/9/2010), selesai je solat jumaat aku terus balik ke Sintok bersama2 suami. Sepanjang perjalanan tu tak banyak R&R yang kami singgah sebab nak cepat sampai takut2 nanti bila start keje hari ahad penat pulak.
Tepat jam 7 malam kami sampai kat rumah. Leganya.... tp aku dah rasa lain macam je time tu mungkin sbb duduk terlalu lama dlm kereta kot. Malam tu sejak masuk tidur kol 11 mlm, aku tak boleh nak lelapkan mata langsung sbb sakit pinggang & perut. Mengiring salah, menegak pon salah n boleh dikata serba serbi tak kenalah. so aku pun kejutkan suami yang sangat lena masa tu. Tp biasalah orang dah lena ni kejut macamana pun susah nak bangun.
Esok paginya 18/9/2010, cepat-cepat aku minta suami hantar aku ke hospital kangar sbb aku dah rasa lain macam. Labor Beg memang sentiasa ada dlm keta so siap2 bawa IC & buku merah je la. Lebih kurang kol 8pg suami hantar aku ke hospital kangar. sampai je kat sana aku terus ke wad bersalin. Masa ni aku tak tau pon prosedur2 nya camne, nak daftar camne, nak rujuk kat sapa pon aku tak tau, pakai redah je pegi kat wad bersalin.
Lebih kurang dalam kol 9 pagi aku diperiksa oleh sorang doktor. lepas die periksa aku, die tinggalkan aku camtu jek... terpinga2 jugakla aku tak tau nak buat pe, last2 aku tggu jela sampai doktor tu dtg balik.
Dalam kol 11pg camtu barula doktor tu dtg balik kat aku, die soh aku ganti baju warna pink (baju untuk pesakit kat hospital). Masa tu aku dah tau la kalo aku ni kena tahan wad. Doktor tu ckp bukaan rahim aku dah 2cm so kena stay la kat hospital, itu pon sbb rumah aku jauh dari hospital. kalo dekat agaknya die dah soh balik je. Lepas dpt tau aku kena tahan wad, suami aku terus ke tempat mendaftar untuk daftarkan nama aku. Lepas daftarkan nama, die terus angkut semua barang2 aku bawa ke wad bersalin.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts