Tuesday, July 12, 2011

Tidur Terganggu akibat secawan Nescafe....



haihh... baru dan nak buka blog, kerja2 yang menimbun dah pon dapat diselesaikan sedikit demi sedikit, dan disebabkan sedikit masa yang ada ni aku gunakan untuk berblog lagi. Kali ni just nak story skit tentang secawan nescafe yang telah aku minum malam tadi.
Aku ni jarang2 la nak minum minuman sejuk, tapi aku suke sangat minum minuman yang manis2, boleh dikatakan air putih/ air masak tu jarang2 la aku nak teguk. so malam td dengan sengajanya aku meminta adik lelaki aku tapaukan nescafe panas sebab teringin la pulak minum nescafe, nak buat sendiri kat rumah nescafe habis pulak, yang ada cuma teh perisa strawberry & blueberry yang di beri oleh kakak aku masa die ke cameron highland aritu.
dipendekkan cerita, setelah seteguk..dua teguk..tiga teguk aku minum nescafe ni, terasa sangatlah manis cam tertumpah susu. so aku masak air & tambahkan air panas lagi ke dalam nescafe tersebut dgn harapan untuk "kurangkan manis". tetiba.... aikkkk terasa banyak la pulak nescafe ni, tapi rasanya memang perghhh!!!! nikmat habis! aku minum sampai tak ingat dunia.. (mentang2 la alya tidur awal, so boleh la aku lepak2 tengok TV sambil layan nescafe).
dalam pukul 11, disebabkan kebosanan melanda, aku pon bawa alya yang dah terlena ditilam babynya ke bilik tidur. Then konon2nya nak tidur lah...
  • pukul 11.30mlm - aku masih tak tidur.... mungkin sbb masa ni aku tgh fikirkan hubby yang outstation kat KL nun.
  • pukul 12.00mlm - masih tak tidur, dalam kepala ni terfikir2 proposal yang masih KIV kat ofis tu, bukan tak nak buat, dah hantar 3 proposal kat bos, last2 die minta buat satu lagi... (mungkin bagus sgt kot proposal aku nih.... kah3, meninggi diri!).
  • pukul 1.30pg - aik apsal mata aku tak terpejam lagi ni? nak kata aku fikir something, aku rasa aku dah kosongkan fikiran agar boleh tidur dgn aman... tak pa cuba lagi!
  • pukul 2.00pg - pon masih susah nak tidur, si alya dah berdengkur2 tidur, sekali sekala terjaga minta susu sebab diganggu aku yang asik pusing ke kanan & ke kiri akibat tak boleh nak tidur.
  • pukul 3.15pg - eh?? kenapa aku masih berjaga ni, padahal waktu meeting siang td aku ngantuk sangat! owhhh mata tolonglah tidur..... tetiba pula teringat cerita2 yang bukan2... aaarrrgghhhhh pergilah fikiran yang bukan2 ni...
  • pukul 5.07 - alya nangis minta susu lagi, kali ni barulah terasa ngantuk yang amat sangat, tapi bila tengok jam... lahai sedihnya dah pukul 5.07pg jap lagi nak kena bangun mandi pergi keje........ owwwwwhhhhhhhhhhh tidak............ (dalam hati : inilah penangan NESCAFE!!)
  • dan akhirnya ntah bila masa aku tertidur sedar2 je jam berbunyi dah pukul 6.00pg.. - Owwwhhh maaaakkkkkkk saya tak cukup TIDUR............
dan akibat dari semua kejadian di atas, akhirnya aku ke tempat kerja tepat pukul 8.15pg.... apa??? 8.15pg???? memang nak kena tindakan tatatertib la aku nampaknya........ dah la bulan lepas 5 kali datang lewat siap ada 3 hari tak datang kerja sbb MC, surat MC hilang pulak.... aduhhhhh aduhhh duhh duhh duhhh....

**pagi td bagi surat kat BOS... surat apa? surat resign??? hahahhaa bukan laaa... surat TUNJUK SEBAB! nasib baik la BOS aku penyanyang & baik hati orangnya, kalau tak sure die buat dun no je kat surat aku. die just pesan "next time u tulis note kat tepi column kehadiran tu sebab kenapa tak datang or mai lewat, at least u care with that, jangan biarkan kosong sbb itu tandanya u dun care, takpelah surat u ni I terima, next time careful okey !" well Thanks BOS!

2 comments:

  1. hai..nice blog... visit to my blog at http://haziyatulnajihah.blogspot.com/.... n left your comment n follow me too if u like it k..tq

    ReplyDelete
  2. rezki dapat bos yang baik hati.
    :)

    ReplyDelete

Popular Posts