Wednesday, April 20, 2011

What I wear today?

Hurrmm.... tiap2 hari mesti confuse nak pakai baju apa gi keje. Baju kurung yang ada dah tak banyak, nak pakai baju lain kang bos tengok pelik semacam plak. Aku lebih suka gi keje pakai baju kurung sbb ringkas & selesa.... typical org Melayu la kalo nak ke ofis pki baju kurung. Lagi pon we all ni keje gov dah tentu kena banyak pakai baju kurung. Aku tengok wanita-wanita kalo pakai baju kurung ni sweet jek... tak kurang juga kalo yang pakai baju jubah. Cuma zaman sekarang dah berubah, baju kurung yang dulu longgar2 skrg dah ketat2, jubah yang dulu longgar leh masuk 2 3 orang lagi kat dalam tu skrg ni dah ketat sampai ada 1 fesyen jubah ni, gunung ganang serta bukit bukau yang berada ditubuh kita pon boleh jelas kelihatan, bukan sbb transparent tapi sebab jubah tu sendat.
Tudung pula, sekarang ni macam2 jenis tudung dah ada. Kalo dulu asik2 tudung bawal, sekarang dah ada shawl, tudung syria, tudung sanggul dan macam2 lagi lah. Tapi apa yang pasti, tudung yang tak lapuk dek zaman adalah tudung bawal. dari dulu smpi la sekarang memang tudung ni sesuai digayakan, sbb tulah harga tudung ni tak jatuh2. heheheheeeee......
Hari ni pula aku gi keje dgn anak tudung (inner) yang baru je aku cuba nak gayakan. Beli dah lama cuma tak berapa reti nak gayakan. So memandangkan aku ada baju yang sesuai, aku try la gayakan inner tu hari ni. Hubby aku terbeliak jugalah mata die sbb tak pernah tgk aku bergaya skit... sikit je pon, tak lebih2.... semua ni untuk hubby aku jugak. Nanti takde lah orang mengata "Eh bini siapa la tu gi keje pakai selekeh jek" kan Encik Hubby??? so... ini lah gaya aku untuk hari ni. (Ermmm gambar yang kedua tu saja nak memuncungkan diri konon2 sweet la tue, weks!)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts